Obchodní podmínky
📄 Všeobecné obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího uzavírajících kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu.
Prodávající:
Název: Pavel Bůžek
Sídlo: V Chalupkách 639, 735 51 Bohumín – Šunychl
IČO: 07009194 | DIČ: CZ07009194
Zapsán v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem v Bohumíně
E-mail: info@nasenaradi.cz | Tel.: +420 704 526 659 (pracovní dny 9:00–15:00)
Web: www.nasenaradi.cz
Kupujícím je fyzická osoba jednající mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti.
- Prodávající se zavazuje dodat zboží dle objednávek; kupující se zavazuje zboží převzít a zaplatit cenu.
- Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy; odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost.
- Smlouva i obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží a cenách jsou uvedeny u jednotlivých položek v katalogu internetového obchodu. Ceny jsou vč. DPH a příp. souvisejících poplatků.
- Prezentace zboží je informativní; prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně zboží.
- Informace o nákladech na balení a dodání platí pro doručení v rámci ČR a jsou zveřejněny v e-shopu.
- Slevy nelze kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
- Fotografie mohou být ilustrační; některé zboží může být v režimu předobjednávek. § 1732 odst. 2 obč. zák. se nepoužije.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Náklady na internet/telefon si hradí kupující; neliší se od základní sazby.
- ze zákaznického účtu (po registraci),
- bez registrace přes formulář,
- telefonicky,
- e-mailem.
Před odesláním může kupující zkontrolovat a upravit údaje. Kliknutím na „Objednat s povinností platby“ odešle objednávku.
Automatické potvrzení není uzavřením smlouvy. Smlouva vzniká přijetím objednávky prodávajícím (odesláno na e-mail kupujícího).
- Telefon/e-mail objednávky: smlouva vzniká doručením písemného potvrzení na e-mail kupujícího (přílohou jsou aktuální VOP).
- Nesplnitelné požadavky: prodávající zašle pozměněnou nabídku; smlouva vzniká jejím potvrzením kupujícím.
- Objednávky jsou závazné; zrušení je možné do doručení oznámení o přijetí objednávky.
- Technická chyba v ceně: prodávající není povinen dodat za zjevně chybnou cenu; zašle novou nabídku.
IV. Zákaznický účet
- Registrace umožňuje objednávat z účtu; objednávku lze učinit i bez registrace.
- Kupující uvádí pravdivé údaje a udržuje je aktuální.
- Přístup je chráněn jménem a heslem; kupující je nesděluje třetím osobám.
- Účet může být zrušen při neaktivitě (2 roky) nebo porušení povinností.
- Dostupnost účtu nemusí být nepřetržitá (údržba apod.).
V. Platební podmínky a dodání zboží
- Bankovní převod: 5598482309/0800
- Dobírka (hotově při převzetí)
- Online karta (ComGate)
- Splátky Home Credit
Bezhotovostně splatné do 3 dnů od uzavření smlouvy.
- PPL (ČR)
- Česká pošta (ČR)
- DPD
Cena dopravy je uvedena v e-shopu a v objednávce.
- Náklady na balení/dodání hradí kupující, není-li v akci stanoveno jinak.
- Kupující je povinen zboží převzít; při opakovaném doručování hradí související náklady.
- Při převzetí zkontrolujte obal i obsah zásilky a při závadách ihned informujte dopravce.
- Daňový doklad je zasílán elektronicky po převzetí zboží.
- Vlastnické právo přechází zaplacením celé ceny (nejdříve převzetím); rizika přechází při převzetí.
- Není-li dohodnuto jinak, dodání spotřebiteli do 30 dnů; při prodlení dle zákona možnost odstoupení.
VI. Odstoupení od smlouvy
- ode dne převzetí zboží,
- u více položek/částí: ode dne převzetí poslední dodávky,
- u pravidelných dodávek: ode dne převzetí první dodávky.
Nelze odstoupit zejména u: zboží upraveného na přání, zboží podléhajícího rychlé zkáze / smísení, zboží v uzavřeném obalu vyňatém z hygienických důvodů.
- Odstoupení zašlete na e-mail/doručovací adresu prodávajícího; lze využít vzorový formulář.
- Zboží vraťte do 14 dnů od odstoupení na adresu: Rychvaldská 191, 735 53 Dolní Lutyně. Kupující nese náklady vrácení.
- Peněžní prostředky vrátíme do 14 dnů stejným způsobem (nejdříve po předání/odeslání zboží).
- Vraťte nepoškozené, neopotřebené a čisté zboží, ideálně v původním obalu. Snížení hodnoty může být uhrazeno zápočtem.
- Při odstoupení se vrací i poskytnuté dárky.
VII. Pravidla pro uplatnění práv z vadného plnění (spotřebitel)
- Řídí se občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.
- Při převzetí musí být zboží bez vad a v souladu se smlouvou (jakost, množství, funkčnost, kompatibilita, příslušenství, pokyny, shoda s právem).
- Projeví-li se vada do 1 roku, má se za to, že existovala při převzetí.
- Právo uplatnit vadu do 2 let; nevztahuje se na slevněnou vadu, běžné opotřebení, vlastnosti použité věci apod.
- Při vadě lze požadovat opravu nebo výměnu, není-li nemožná či nepřiměřeně nákladná; lze žádat slevu či odstoupit v zákonných případech.
- Doklad o koupi / prokázání nákupu,
- Popis závady a požadovaný způsob vyřízení,
- Kontakt (tel./e-mail),
- Adresu pro zaslání po vyřízení.
Lhůta 30 dnů běží od dodání potřebných podkladů. Zboží posílejte čisté a bez provozních kapalin.
Adresa pro reklamace: Rychvaldská 191, 735 53 Dolní Lutyně.
- Reklamace vyřízena do 30 dnů (není-li dohodnuta delší lhůta). Kupující je písemně informován o výsledku.
- Právo nevzniká, věděl-li kupující o vadě nebo ji sám způsobil.
- Náhrada účelných nákladů je možná do 1 měsíce po skončení záruky.
- Dopravu zpět hradí prodávající u uznané reklamace; u neuznané hradí kupující.
- Nezvednuté zboží po 30 dnech od vyřízení: skladné 100 Kč/den. Po překročení hodnoty zboží může být použito na úhradu skladného.
- Poškození u dopravce:
- PPL: reklamace do 1 pracovního dne přes ppl.cz/reklamace,
- Česká pošta: reklamace do 2 pracovních dnů na pobočce (odkaz).
VIII. Kupní smlouvy uzavřené s podnikateli
- Tyto VOP se použijí přiměřeně i pro podnikatele (uvedení IČO v objednávce).
- Vady je třeba uplatnit do 5 pracovních dnů od převzetí; jinak práva zanikají (dle občanského zákoníku).
- Možná dohoda na splatnosti na fakturu.
- Odstoupení dle čl. VI se na podnikatele nevztahuje (výjimky možné po individuálním posouzení).
- Prodávající může do dodání zboží od smlouvy s podnikatelem kdykoliv odstoupit.
IX. Doručování
Korespondence probíhá e-mailem: kupující na adresu prodávajícího uvedenou ve VOP; prodávající na adresu kupujícího z účtu či objednávky.
X. Osobní údaje
Informace o zpracování naleznete v dokumentu Podmínky ochrany osobních údajů.
XI. Mimosoudní řešení sporů
- Příslušná je Česká obchodní inspekce – adr.coi.cz/cs.
- Platforma ODR: ec.europa.eu/consumers/odr.
- Evropské spotřebitelské centrum: evropskyspotrebitel.cz.
- Dozor dle živnostenského zákona: příslušný živnostenský úřad; dozor nad ochranou spotřebitele: ČOI.
XII. Ověřování recenzí
- Hodnocení přijímáme výhradně od zákazníků s uskutečněnou objednávkou (odkaz po nákupu na e-mail). Recenze bez vazby na objednávku nezveřejňujeme.
- Prodávající neověřuje pravost recenzí na konkrétní zboží nad rámec uvedeného procesu.
XIII. Závěrečná ustanovení
- Právem se řídí Českou republikou; práva spotřebitele nejsou dotčena.
- K řízení sporů jsou příslušné české soudy.
- Obsah webu (texty, fotografie, grafika, loga) je chráněn; užití bez souhlasu je zakázáno.
- Prodávající neodpovídá za zásahy třetích osob či užití webu v rozporu s určením; zákaz obcházení zabezpečení a zásahů do softwaru.
- Kupující přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Smlouvy jsou archivovány elektronicky a nejsou veřejně přístupné.
- Znění VOP může být měněno; vzniklá práva a povinnosti zůstávají nedotčena.
- Přílohou je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
- Účinnost: dnem ……..